עולם תעסוקה חדש

הקורונה נכנסה אל חיינו כסופה ונראה שאנחנו עדיין לא מבינים ואפילו לא רואים כמה שינויים מהותיים היא טומנת לנו בחובה בכל תחומי החיים. אנחנו אומרים קורונה אבל בעצם הכוונה היא שנכנסנו לתקופה חדשה שבה ההתנהלות האנושית לא יכולה להמשיך כתמול-שלשום, תקופה שבה הטבע בכבודו ובעצמו דרך כל התופעות בעולם כמו מחלה או משבר האקלים בעצם מכריח את האנושות לעצור ולהתאפס. להתאזן לפי חוקי הטבע ולא חוקי האדם. 

מה הכוונה? הטבע הוא מערכת אינטגרלית שבה כל רמות הקיום – דומם, צומח וחי – קשורות ומשרתות אחת את השניה באיזון מושלם. הרמה היחידה שלא מתנהגת כך היא רמת בני האדם. בודאי שלא כלפי הטבע ועוד יותר בין האנשים עצמם. ההתפתחות האנושית מביאה לכך שלא ניתן עוד להתעלם מההתנהלות שלנו כי אנחנו מוציאים את כולה מאיזון וכבר קרובים להרס המערכת עצמה. מערכות החיים שבנינו, בכל התחומים והרמות, מבוססות על אגו, ניצול ושליטה ולא על שיתוף פעולה לטובת הכלל ולכן לא יוכלו עוד להמשיך. 

מסתכלים מסביב ונראה שהעולם קורס? נכון. מסתכלים על החיים שלכם ונראה שהכל מתפורר? החיים שלנו בנויים על ערכי יסוד, גישות ויחסים לא בריאים ולכן נראים כמתפוררים, אבל זה לא סוף העולם אלא התחלה חדשה. אנחנו נמצאים כעת בתחילת התהליך ויש לפנינו דרך ארוכה של שינויים, אבל בסופה מחכה לנו עולם טוב וחיים הרבה יותר מאושרים לכל אחד מאיתנו. 

אחד התחומים המדאיגים ביותר אנשים, מעבר לבריאות כמובן, הוא הפרנסה ועולם התעסוקה. יפה שהעולם משתנה, באמת שהתלוננו כבר שנים, אבל מה יהיה איתנו. יש משפחה לפרנס וחשבונות לשלם. האמת היא שהתקופה הקרובה לא תהיה פשוטה כלל מבחינת פרנסה מכיוון שלמעשה הרבה מהעבודות והמקצועות שלנו לא חיוניים. הם בועות שהקימו חברות שמייצרות מוצרים ונותנות שירותים לדברים שלא באמת צריכים. תראו את הסגרים – במה השתמשנו? מה באמת היינו זקוקים לו? אלו מקצועות חיוניים באמת, כי הם קשורים לצורך ממשי אמיתי. 

זה אומר שגם מבחינת התעסוקה כולנו נצטרך להסתגל ולמצוא את דרכנו מחדש. עולם התעסוקה העתידי יכלול הרבה פחות שעות עבודה, יוקר המחיה והשכר יהיו מותאמים, נהיה קרובים יותר למשפחות שלנו (https://www.sahbak.co.il/page/avoda-mehabait), היחסים והקשרים המקצועיים כמו גם האישיים יהיו מבוססים על סיפוק צרכים אמיתיים ובצורה משמעותית וישרה. למעשה עיקר זמננו יוקדש לדבר הכי חשוב שיאפשר את כל השינויים האלה לטובה – שיפור היחסים והקשרים בין האנשים. נחיה סוף סוף כבני אדם. כל הכתוב לעיל בא כדי להבהיר לקורא שורות אלה – העתיד הוא טוב. גם אתם תמצאו את דרככם מחדש. בשביל להגיע אל נמל מבטחים נצטרך כולנו להתקרב כאנשים, לתמוך ולעזור אחד לשני. התלות בינינו תהפוך לחיובית ולכן גם הטבע יתמוך ויפנק. יש בהחלט למה לצפות.