חוויה של טעמים בין פאי לימון לפאי שוקולד

סוגים שונים של מטעמים משתלבים בצורה נפלאה על יד כוס קפה או עם סיום הארוחה, החל ממאפים קלים אשר מצליחים לתפוס את מקומם האלמותי על יד כל כוס חמה ובין אם מדובר בעוגיות קלות שממתיקות עם סוף הארוחה. אך בין שלל הטעמים המעולים שקיימים, אי אפשר שלא להתייחס אל חווית הטעמים שיש בפאי לימון שכבר כבש מדינות שלמות באירופה ונמצא על יד כל כוס קפה חמישית בפריז או בגרמניה. ואם נעדיף לשמור על מתיקות ברמה נמוכה, נוכל להכין בקלות פאי שוקולד מריר אשר יוכל לא רק להעניק איזון אלא גם חד פעמי של מרירות מתוקה.

להתאהב נכון בפאי לימון

בין אם נבקש להמתיק את ימי החורף הסגריריים או לרענן את ימי הקיץ החמים, פאי לימון יוכל להיות אחד מהטעמים האלו שיוכלו להשתלב בצורה מדויקת אל מרקמי החך. לכן הפריט הראשון שנצטרך יהיה תבנית טארט בקוטר שבין 24 עד 26 ס"מ, יחד כף אבקת סוכר, מאה גרם חמאה, חצי ביצה וכוס קמח לייצר את הבצק. כל אלו יתערבבו יחדיו במיקסר עד לקבלת גוש בצק, אותו יש לרדד ולפרוס וגם לדקור קלות על ידי מזלג. מרנג הלימון מורכב מכף קונפלור, 3 ביצים, 4 חלמונים, גרידה של 2 לימונים, שלושתרבע כוס מיץ לימון ושלושתרבע כף סוכר. את כל אלו נעמיס אל סיר, נערבב ונוסיף בכל פעם את החמאה ולבסוף נשפוך על הבצק ונעניק שעתיים של מנוחה.

לעשות את זה מריר

פאי שוקולד מריר מתבסס על אותה המתכונת של בסיס הטרט, כשאת מלית השוקולד נעשה בעזרת 250 גרם שוקולד מריר(עדיף 53% קקאו) יחד עם 2 ביצים, 1 חלמון, קורט מלח, כף ברנדי וחמישים גרם סוכר. את השוקולד והחמאה נמיס במיקרו, את הביצים החלמון הסוכר ושאר המרכיבים נקציף בין חמש עד שש דקות. לבסוף נחבר בין השוקולד לתערובת הביצים עד לקבלת מרקם אחיד, נמרח את התערובת על בסיס הטרט ונחמם לבין 15 עד 18 דקות. עם סיום הכנת הפאי חשוב לתת לו מספר דקות של צינון בטמפרטורת החדר, כשמעל ניתן להוסיף קצפת ועד מרנג.
עוד חוויות מחכות לכם באתר https://www.lehamim.co.il/