לעצב את הבית מבחוץ פנימה

נכון שבדרך כלל אנו מתחילים עם ניתוח הצרכים והרצונות ומבינים כיצד לעצב את החללים השונים בהם נחיה. אך הפעם הייתי רוצה לקחת גישה שונה ולדבר על תכנון מבחוץ פנימה. תקופת הקורונה גרמה לנו לשהות המון בבית וכדי לא להשתגע הבחוץ של הבית בין אם זו מרפסת או גינה הפכו לחשובים במיוחד. דיירים רבים החלו להשקיע במרפסות בין אם לגידול פרחים או ירקות ואחרים בגינון מסיבי יותר בגינה שלהם. החדירה של מערכות הידרופוניות לגידול עלים ירוקים או ירקות האיצה. אך הפעם נדבר על העיצוב – חשוב מאוד לשים לב לכיווני האוויר של הגינה/הבית – האם אתם פונים לדרום, כלומר שופעים בשמש או לצפון. האם אתם פונים למערב ותסבלו בקיץ בשעות אחר הצהריים ממכות חום או למזרח ואז תתקשו בלי הצלה לישון עד מאוחר?

מרפסת

האם יש לכם ילדים קטנים? כיצד זה ישפיע על עיצוב הבחוץ שלכם? האם תרצו להתקין טרמפולינה? אולי בריכה קטנה או מתקן נינג'ה לטיפוס? או שתעדיפו שהגינה תוקדש לרוגע ושקט? במידה ויש ברשותכם מרפסת אז ייתכן וכדאי לתכנן מראש את המרפסת לשימושים שייחסכו מהגינה. הסיבה שנשאלות כאן כל כך הרבה שאלות היא כדי שייפול האסימון כי לתכנון המקדים יש חשיבות עצומה. היכולת לברור מה חשוב לכם באמת הוא קריטי. עיצוב הוא משימה מאוד מפחידה ומאתגרת ולכן צריך להתמקד בהיבטים העיקריים שבהם נדרשים השינויים. זו הסיבה כי במקרים רבים ההמלצה היא לחיות קצת בבית ואז להחליט – כמובן אם זה אפשרי. לדוגמא אם אתם מעוניינים לטפט את הבית: כפי שאתם יודעים טפטים חזרו בשנים האחרונות לאופנה ובגדול, אך איך תדעו אילו טפטים נכונים עבורכם? החל מהצבעים ועד הדוגמאות. בפעמים רבות מומלץ לחיות קצת בבית, לחוות את החללים, את שינוי התאורה לאורך היום, את השימושים בחללים, להבין את הריהוט המרכזי בכל חלל ואז לעשות את הצעד ולטפט. במקרה כזה ללא ספק שהטפטים שתבחרו יתאימו יותר לצרכים ולרצונות שלכם. ככל שהרצונות שלכם יהיו ברורים יותר, לא רק שתבחרו נכון יותר אלא סביר להניח שגם תחסכו יותר כסף בתהליך, בזכות הדיוק. גישה אחרת לעיצוב יכולה להיות הפוכה – כלומר להתחיל לזרוק/למסור חפצים לא רצויים עד שתשארו עם ההכרחי ביותר. החל מבגדים וכלה בספות ושולחנות ואז את אלו שנותרו תברחו לשדרג לגרסה הרצויה והמתקדמת שלהם.
עוד בנושא עיצוב:
https://tapetim.co.il/
https://home.walla.co.il/item/3352605
https://touch.maariv.co.il/%D7%94%D7%A9%D7%A4%D7%A2%D7%AA-%D7%94%D7%A7%D7%95%D7%A8%D7%95%D7%A0%D7%94-%D7%A2%D7%9C-%D7%94%D7%91%D7%99%D7%AA-%D7%A9%D7%99%D7%A0%D7%95%D7%99%D7%99%D7%9D-%D7%A9%D7%A6%D7%A4%D7%95%D7%99%D7%99%D7%9D/