השתלת עצם בחניכיים

השתלת עצם היא הליך כירורגי שנועד להגדיל או לשחזר עצם בחלל הפה. תהליך זה חיוני עבור מספר טיפולי שיניים, כגון השתלת שיניים, תיקון אובדן עצם עקב מחלת חניכיים ושיפור ההיבטים האסתטיים של החיוך. זה כרוך בהשתלה של רקמת עצם לאזור שבו היא נחוצה בכדי לספק את הבסיס להליכי שיניים אחרים.

פתרונות להשתלת עצם בחניכיים

השתלות אוטומטיות הן סוג של השתלת עצם בה נעשה שימוש בעצם המטופל. במהלך הליך זה, המנתח קוצר כמות קטנה של עצם מאתר תורם בתוך גופו של המטופל, בדרך כלל מהמותן או הלסת, ולאחר מכן משתיל אותה לאזור היעד בתוך חלל הפה. ההשתלות האוטומטיות זוכות להצלחה רבה בשל השימוש בעצם המטופל, מה שמפחית משמעותית את הסיכון לדחיית השתל. לעיתים ניתן לעשות שימוש בשתלי https://bicon.co.il/ שחוסכים את השתלת העצם.

Xenografts  – הם סוג של השתלת עצם המשתמשת בחומר עצם מבעלי חיים, בדרך כלל פרות. בדומה לאלוגרפטים, עצם הקסנוגרפט עוברת עיבוד נרחב כדי להפוך אותה בטוחה לשימוש אנושי. השתלות אלו שימושיות במיוחד כאשר נדרשת כמות גדולה של עצם, כגון במקרה של הליכי שחזור גדולים.

כמו כן גם אלופלסטים הינם חומרים סינתטיים, אשר נעשה בהם שימוש להשתלה. חומרים אלו מיועדים להשתלת עצם ואינם מערבים עצם של אדם או בעלי חיים. במקום זאת, הם מהונדסים מחומרים תואמים ביו כמו סידן פוספטים או הידרוקסיאפטיט. אלופלסטים הם אפשרות מעשית עבור אנשים המודאגים מהזמינות של עצם התורם או הפוטנציאל לדחיית השתל.

להשפיע על הסינוס בצורה אמונותית

הרמת סינוס, הידועה גם בשם הגדלת סינוס, היא הליך מיוחד להשתלת עצם המשמש בלסת העליונה כאשר אין מספיק עצם לתמיכה בשתלים דנטליים. על ידי הרמה עדינה של קרום הסינוס והנחת חומר שתל מתחתיו, הליך זה יוצר את הבסיס הדרוש להנחת שתל בטוח. כמו כן קיימת טכניקה נוספת של השתלת סינוס סגורה, אשר מתבצעת באמצעות קידוח קל של אזור השן ומילוי שלו באחד החומרים שציינו מעל.

כמו כן מעבר להיבטים התפקודיים של השתלת עצם, חשוב לזכור כי הליך זה הינו מרכיב מכריע בהשגת חיוך אסתטי. השתלת עצם היא חלק בלתי נפרד עבור מטופלים המחפשים טיפולי שיניים קוסמטיים, כמו ציפוי או כתרים, מכיוון שהיא מבטיחה שהבסיס בריא ומושך מבחינה ויזואלית.