ההבדל בין התאהבות ואהבה

מטוס כדי שיוכל למלא את ייעודו, צריך להיות מסוגל לבצע שתי פעולת והן להמריא, ולטוס. שתי פעולות אלו למרות שנראות דומות, דורשות יכולות ומשאבים שונים, יתרה מזו ישנם כלי טייס היכולים לטוס אך אין להם את היכולות הנדרשות כדי להמריא כמו דאונים לדוגמא. האם ניתן לגזור מכך את ההבנה מה ההבדל בין התאהבות לאהבה? (התבססתי על דברים שקראתי באתר https://humanitasprize.info )

המשפט אני אוהב אותך הוא משפט מקובל בין בני זוג כאשר הם כבר מקיימים כבר סוג מסוים של מערכת יחסים. לעומת זאת המשפט אני מתאהב בך או אני מאוהב בך יותר נשמע בין בני זוג שרק התחילו מערכת יחסים ותוך כדי התהליך מתעוררת בהם הרגשת התאהבות או להיות במילים אחרות אדם מרגיש שהוא מאוהב. אך האם כמו בכלי טייס שמסוגל לטוס אך לא להמריא, ניתן להיות במצב של אהבה מבלי להתאהב, או אפילו להתאהב אבל לא להיות במצב של אהבה.

כדי לענות על השאלה צריך להבין מה היא  התאהבות ומה היא אהבה, והאם יש בכלל קשר ביניהם ? חוכמת הקבלה מלמדת אותנו שאהבה הינה היכולת של אדם לדאוג לצרכים הזולת לפני צורכי עצמו כלומר להעמיד את חשיבות הקיום וההצלחה של בן הזוג בראש מעייננו ולנסות בכל האפשר לדאוג שיוכל להגשים את מטרותיו. האם אדם צריך גם הרגשה פנימית שאנו קוראים לה אהבה כדי לקיים את אהבה, כנראה שכן וקשה לתאר את ההרגשה יחד עם זאת אפשר לומר שאדם הנמצא במערכת אהבה מרגיש את בן הזוג כחלק ממנו והוא נמצא חושב ודואג לו עד כמה שהוא יכול ולעיתים אפילו יותר.

התאהבות היא משהו רגשי לחלוטין, מן הסתם אם יחברו אדם המרגיש שהוא במצב התאהבות למכשירי מדידה ניתן יהיה למרות תופעות כימיות וחשמליות, במוחו ובגופו שיהיו זהות לכל אדם שנמצא באותו מצב, כלומר התאהבות הינו מצב פסיכולוגי המביא את האדם להרגשות של התעלות, כעין שכרון חושים שמגיע כתוצאה מאותו קשר עם בן או בת הזוג.

האם אפשר להגיע למצב של אהבה ללא התאהבות? ניתן לומר כמעט בוודאות שכן אנשים רבים החיים במצב של אהבה קשרו את חייהם אחד בשני מבלי שעברו את החוויה של התאהבות כמו לדוגמא אנשים המתחתנים מתוך שידוכים ועוד.