משבר האקלים על פי חכמת הקבלה

רבות דובר על משבר האקלים. התחממות כדור הארץ וההשלכות ההרסניות של התחממות זו מעסיקות כיום את כל העולם. חכמת הקבלה, מעצם היותה שיטה לגילוי משמעות החיים שלנו כבני אדם, נדרשת גם לסוגיה הזו. ידוע שכל דבר חי מתפתח. כל התפתחות כזו היא בעצם מהפכה. היא הופכת את המצב הקיים למצב חדש. גם משבר האקלים על כל שינויי האקלים המתרחשים על הכדור הן חלק ממהפכות השינוי וההתפתחות שלנו.

אנחנו רואים לאורך ההיסטוריה מהפכות שונות שגרמו להתפתחות שלנו כגון המהפכה התקשורתית – בין בני אדם דרך המצאת השפה, בין ערים דרך המצאת הטלפון ובין מדינות ויבשות דרך המצאת האינטרנט. המהפכה התעשייתית מבטאת את הרצון שלנו לעושר, המהפכה המדעית מבטאת את הרצון שלנו לידע. כל מהפכה מבטאת בעצם את התפתחות הרצון שלנו – בחוכמת הקבלה קוראים לזה "הרצון לקבל".

על פי חוכמת הקבלה, כל מה שמתרחש מחוצה לנו הוא בעצם השתקפות של איזשהו קלקול בתוכנו שצריך לתקן. ברגע שאנחנו מתקנים בתוכנו גם הבחוץ מיתקן. משבר האקלים חושף בפנינו את המהפכה הכי חשובה, לכן גם הכי קשה, שמוטל עלינו לעשות. מהפכת היחסים ביננו. כל משבר או אסון מייצג בעצם את השבר הגדול שיש ביננו, בני האדם. חוסר האיכפתיות, הניצול, שנאת החינם, יש להם מחיר. מחיר כבד מאוד. זה אומנם נשמע – מה כבר יכול לקרות, אז אני מתנהג פחות יפה לשכן שלי… המשמעות של זה היא משברים ואסונות. אנשים מאבדים את ביתם, את פרנסתם ואפילו את חייהם במשברים שקורים בגלל שינויי האקלים כך ששנאת החינם שמתגלה ביננו בעצם מתבטאת בהרס והאובדן בחיים האמיתיים.

משבר האקלים הוא מראה שלנו, מראה של השבר ביחסים ביננו ועד שלא נתקן את האקלים הבין אנושי לא נצליח לפתור את משבר האקלים העולמי. חייבים לשנות גישה, לשנות תודעה. אם נטפל במקור הבעיה ולא בסימפטומים. אם נשנה את היחסים ביננו, לא נפעל מתוך רצון לקבל על חשבון האחר, נעניק לאחר ללא רצון בתמורה, נפסיק להיות חזירים ונחזיר חזרה על כל הטוב שקיבלנו נוכל להחזיר את האיזון ביננו ואז האיזון הזה יתפשט גם לטבע עצמו. משבר האקלים ייפתר.