בגדים זה צורך או מותרות?

האופי שבו אנו מתלבשים לא פעם יכול להעיד על הדרך שבה אנו מתבוננים על העולם, על האופי שבו אנו אוהבים לצרוך את האוכל שלנו, את הזוגיות שלנו ואפילו את תחומי העניין שלנו. עם זאת בעולם עסקי וקפיטליסטי רבים מאיתנו עלולים למצוא עצמם רוכשים מוצרים מסיבות שלאו דווקא נראות לעין, בין אם בחסך רגשי ועד אל צורך פיזי ממשי. על כן עולה לא פעם השאלה האם אנו רוכשים בגדים כחלק מהמותרות שאנו מרשים לעצמנו ולכיס שלנו או שמא מוצרים אלו הם צורך מובהק ומובן בעידן בו כולם מייחדים עצמם על ידי נראות.

כל מה שחשוב לצרוך

מי מאיתנו לא נכח בסבב קניות שיצא משליטה והביא למינוס לא מתוכנן? ככל הנראה שרובנו הגדול מצא עצמו במסע כזה, בו רכשנו מוצרים שאולי חלק מהם לא עונים על הצורך הבסיסי שלנו אך בהחלט עושים קצת טוב על הלב. עם זאת כאשר מדובר במוצרים כמו בגדים, הרי שמודבר במוצרים כמעט ובסיסים לחלוטין המתחילים לתפוס צורה על הגוף שלנו עוד מגיל ינקות, עם חליפות משגעות לתינוקות ועד אל חולצות מגניבות לילדים המתבגרים. לצד זאת חשוב לדעת כי רכישה של בגדים ככל הנראה איננה מסתיימת לעולם וגם אם רובנו הגדול נרצה "להסתובב עירומים" כמו בשיר "עירומים" של שחר אבן צור, ככל הנראה שנצטרך לבצע פעולות תודעה והסברה לכל המגדרים והמגזרים החיים על כדור הארץ.

בין המותרות

למרות הצורך הבסיסי בביגוד, חשוב לזכור כי נוכל תמיד אפשר למצוא את המשוואה המתאימה בין בזבוז הכספים שלנו על מותרות לבין מוצרי צריכה בסיסים. אחת הדרכים היא לבצע חלוקה ולא רק של תשלומים אלא גם של מועדי קנייה, כך למשל נוכל להתכונן אל חודשי "סייל" ולרכוש מוצרי ביגוד שונים במחירים נמוכים מבכל שנה. כך נוכל "לעקוף" את הצורך הבסיסי שלנו ולבצע רכישות שפויות שיענו על הצורך הבסיסי להתלבש, אך לא יגרמו לנקיפות מצפון ולתחושה של רכישת מותרות. דרך נוספת היא כמובן לרכוש בגדים אחת לכמה חודשים, "לפזר" את מסע הקניות לפרקים שונים וכך למלא את הארון לאורך כל השנה לכל אירוע ועונה.