איך בוחרים חומר איטום לגג?

על מנת להנות מהבית שלנו או מהעסק שלנו לאורך כל השנה, ככל הנראה שנצטרך לבצע לא מעט פעולות תחזוקה שונות בכדי להפוך את השהייה שלנו להרבה יותר נעימה ונוחה. אזורים הדורשים פעולות תחזוקה נעים בין קירות הסלון או חדרי הילדים ועד אל קירות החוצצים עם הגג או לחילופין קירות המקלחת אשר עלולים לסבול מרטיבות ופיצוצים שונים בצנרת. אך על מנת לבחור חומרי איטום לגג אשר יוכלו להיות בחלק מהמקרים גם רלוונטיים עבור קירות מועדים לפורענות או כאלו הסובלים מנזילות, חשוב להכיר כמה אלמנטים בסיסים בכדי להפוך את הקנייה שלנו לאפקטיבית ואטומה.

לבחור חומר איטום לגג – גגות שונים ידרשו חומרים שונים, עם זאת חשוב להכיר את ההבדלים שבין כל הגגות על מנת לבצע את הבחירה המדויקת ביותר של חומר איטום. הגג הראשון הוא כמובן גג הרעפים שנפוץ כל כך בישראל ובעולם אשר עשוי לא פעם מחומרים שונים כמו בטון, חרס ואפילו פלדה מגולוונת. גג זה ידרוש תחזוקה במקרים של בלאי או ביצוע עבודות שונות על הגג כמו חיבורי תקשורת או מכה, ולרבות שימוש בחומרי איטום המבוססים פוליאורטין. גגות נוספים ופופולריים בישראל אלו גגי הבטן וגגי מתכת בקונסטלציות ודגמים שונים ועד אל גגי איסכורית. מרבית השכבות לעשות שימוש בחומרי אופקסי או לחילופין חומרי מבוססי פוליאורטין אשר יוכלו לכסות את הסדקים בצורה ראויה.

סוגי חומרי האיטום הקיימים

כאשר מדובר בחומרי איטום מצוינים, ישנם כמה סוגים אשר יוכלו להעניק לנו את השקט הראוי ביותר לגג גם בתקופות גשומות וגם בימים מלאי שמש. הראשון מבניהם מיוצר על ידי חברת  Mathys ומשווק על ידי "יעקובי", החומר מאפשר חיבור מעולה לחומרי כמו ברזל, פח מגלוון, פייסברגלס, אספלט ובטון מונע גם חדירה של לחות אל הסדקים ויעיל לאורך זמן רב. חומר לא פחות מומלץ הינו "מריס 250" המציע חומר איטום גמיש וחזק, העשוי מאה אחוז מפוליאורטין ומעניק שמירה ייחודית גם כן מתנאי לחות ותחת גמישות מירבית. חומר נוסף ויעיל גם כן הוא "סיקה לסטיק 560", הנחשב לחומר אקולוגי ויעיל גם לשימוש תחת קולטים ויעיל בעבור מגוון חומרים שונים החל מבטון ועד לאסבסט.