עורך דין התחדשות עירונית

החשיבות של בחירת עורך דין מוצלח להתחדשות עירונית היא עצומה להצלחת הפרויקט. יש לא מעט דוגמאות לעורכי דין שהצליחו להשיג לדיירים שלהם שיפור משמעותי בין תנאי ההתחלה שלהם (דירות רכבת מסוכנות ורעועות ששודרגו למגדלי ענק חדישים וכדומה) לבין תוצאת הסיום, בין אם מדובר בדירה והטבות או אפילו במקרים מסוימים בשתי דירות. לעורך הדין גם אפשרות לסייע ביישוב סכסוכים בין דיירים ובעבודה מול היזם בצורה שתסייע לפרויקט להתקדם מהר מאוד באופן יחסי. יש דוגמאות גם לפרויקטים שכמעט ואושרו אך בוטלו ברגע האחרון ובסיוע עורך דין הצליחו לחזור אל השולחן אם לא דרך פינוי בינוי אז דרך תמ"א 38 תיקון ב. עורך דין מוצלח יצליח לתפור הן את אישורי העירייה, הן את היזם הנכון והן את כלל הדיירים.

השינוי באיכות החיים עבור דיירים בפרויקט מוצלח שכזה היא עצומה – לא רק שהם יכולים להרוויח לא מעט כסף מבלי להתאמץ כמעט (ברוב הפרויקטים מיליון ₪ ויותר בשווי נכסים), הם גם מקבלים פתאום בית ללא רטיבות או צפיפות, ללא סכנת קריסה או סדקים, בניין עם מעלית, ממוגן, עם שטחים ציבוריים והמון ירוק. הרבה פעמים נציגות הדיירים אינה מסוגלת או בעלת פניות מספקת לטפל בנושא ולכן לעורך דין חשיבות רבה – וכאן הרבה פעמים כדאי למצוא עורך דין שהוא גם מנוסה מצד אחד אבל עדיין רעב מצד שני, משום שהוא הרבה פעמים הקטר שדוחף את הפרויקט ודואג שיתקדם ויגיע לסיום, מדובר בכמעט פרויקט חיים עבור עורך דין כזה, אם מדובר בפרויקט גדול הכולל הרבה דיירים והרבה בעיות.

כאשר בוחרים עורך דין להתחדשות עירונית חשוב לבחור עורך דין עם ניסיון ולשוחח בפועל עם דיירים שהוא ליווה, לשמוע עד כמה הם סומכים עליו, עד כמה הוא סייע להם, עד כמה הם קיבלו באמת את הפינוי שהיו זקוקים לו, את הבטחונות ואת התמורה ההולמת. חשוב ורצוי גם לבקר את עורך הדין במשרד שלו ולהתרשם מהעובדים, מרוח המשרד ומהרצון והנחישות של עורך הדין בפרויקט מסוג כזה. בשנים האחרונות הסתיימו לא מעט פרויקטים של פינוי בינוי ותמ"א 38 ולכן ניתן למצוא לא מעט עורכי דין עם ניסיון וסיפורי הצלחה בתחום. חשוב לא להתפשר. למידע נוסף – https://www.israelbar.org.il/