ייעוץ פיננסי לחברות מבוססות

חברות גדולות, בינוניות ואפילו תאגידים ענקיים צריכים לא פעם ייעוץ פיננסי, כזה שיוכל לעשות סדר בין השגרה והעיסוק הבלתי פוסק בין התפתחות החברה ומיקסום הרווחים שלה לבין פתירת בעיות כאלו ואחרות שצצות ללא הפסקה. פתירת בעיות וניהול פיננסי נכון יכולים להיות רלוונטיים כמעט בכל רגוע נתון של חברה כזו או אחרת, גם כי מרבית המנהלים והדירקטוריונים מתקשים לעיתים לבחון את מצב החברה בצורה אובייקטיבית וללא הנחה ריגשית כזו או אחרת וגם כי ייעוץ יכול להביט במקומות ונקודות שהשדרה הניהולית מתקשה לצפות. ניהול של חברה דורש לא מעט תשומת לב, בחינה של השטח והערכה של סיכונים, מיתוג ועוד.

מתי משתמשים בייעוץ פיננסי ומה התדירות?

השאלה מתי משתמשים בייעוץ פיננסי היא חשובה, מכיוון שהשימוש בייעוץ פיננסי יכול להיעשות במגוון נקודות זמן שונות. החל מפתיחת עסק, משנה השנייה או השלישית ואפילו לאחר עשור של פעילות, בכל נקודת זמן שכזו ישנם לא מעט דברים ללמוד. אך לכל נקודת זמן הייעוץ יכול לפנות אל מקום אחר, למשל בפתיחת עסק ייעוץ פיננסי יכול לעזור ולהגדיר את מטרות החברה ויעדים שלה, לצד יכולות המיתוג והניהול השוטף. בכל הקשור לעסקים שכבר נמצאים בהרצה, ייעוץ פיננסי יכול להעניק תמונת מצב מלאה ועדכנית או מאידך לתת הסברים בנוגע ליכולת ניהולית לאורך זמן או לסיכונים אליהם החברה חשופה. בכל הקשור לתדירות הייעוץ היא תלויה בצורכי הארגון, בין אם מנהליו מבקשים "לגדול" או לבצע מקצה שיפורים.

שלבי עבודה עם יועץ פיננסי

על מנת שהייעוץ הפיננסי יוכל להיות מותאם בצורה המיטבית לעסק או לארגון, ישנם מספר שלבים שחשוב למלא. הראשון מבניהם הוא כמובן שיחת היכרות בין היועץ אל שדולת הניהול, לעיתים גם שיחה עם יתר עובדי החברה בכדי להבין את התחושות ולא רק הניהול עצמו יכולים לעזור. לאחר היכרות פיזית על היועץ לבצע היכרות עם הדוחות הכספיים הרלוונטיים לאותה תקופה, ועם הבנה מלאה שלהן יש להכין תוכנית עסקית לפי הצורך. השלב הרביעי כמובן יתייחס אל התהליכים או השיפורים שיבקשו לבצע מנהלי החברה.